Alla inlägg under februari 2010

Av Ida Alfredsson - 26 februari 2010 19:09

Jaha dagarna rullar på och snart en ny månad. Å ingen blir gladare än jag när det töar! Mycket som ska göras men mycket som blivit gjort.


Min bil är på lagning denna helgen, var meningen att jag skulle hämta den efter jobbet idag men den var inte klar. Så i helgen får vi klara oss med Pärs konstiga och lite trasiga bil. Lite smått sur över detta för jag hade en liten tanke på att få åka till IKEA denna helgen. Vi behöver nya kuddar akut, de är så fruktansvärt slitna och osköna att nacken värker varje morgon. Å Ja lite shopping för övrigt är ju aldrig fel.


Nu var alla räkningarna betalda och tvätten är igång, har även städat min garderob, Så nu ska jag bara skriva lite dagis schema och ansöka om fp v 28. Min chef har ju sagt till att vi bara får ta 4 veckor semester i år och vill vi ha fler får vi ta dem innan eller efter schemaperioderna. Detta gör att man får då antagligen inte en sammanhängade semester. Då gör jag som alla andra lägger in om fp 3 månader innan så kan hon inte neka mig (hatar för visso när folk gör så men men) Skyller på att dagis är stängt v.28


Ha en trevlig helg alla!!

Av Ida Alfredsson - 20 februari 2010 19:38

Ja då var det dax för jobb helg igen och med min vanliga tur blev det snökaos. Det har det varit de 3 senaste helgerna jag jobbat. Förra gången jag jobbade helg fick jag ställa bilen och gå vart jag än skulle.

Idag var jag lite mer förberedd, jag tog på mig långkalsonger och termobyxor. Tröjor, vantar.

Oj vad snö det kom. Idag har vi kört på vägar med 20-30 cm snö och mer. Vägar som inte varit plogade, man såg inte vart man skulle eller vart vägen var. Det var bara att gå på känsla om vart man trodde vägen gick, vi har ju kört där förr när man såg vägen.

När vi väl kommer fram ute i skogen så parkerar vi bilen, vadar in i en halvmeter snö, gör vårt ärende och ska åka hem....tror vi....Nej då bilen sitter fast!

Skotta..försöka köra....skotta igen ....försöker backa....nej fast!

Vi ringer efter hjälp. Efter 1 timmer ute i djup snö kommer hjälpen. Lite stressade då andra väntar på oss. Har inte haft torra fötter eller byxor på hela dagen. Blir jag inte sjuk efter detta så blir jag nog aldrig det!


Värsta biten är att jag har ett jobbpass på 10 timmar till imorgon!!

Tycker det är kul att jobba och varje dag är det nya äventyr och härliga möten med människor. Trivs faktiskt riktigt bra i hemtjänsten. Me nu får det vara nog med snö. De gamla jag jobbar hos lider, endel har inte varit ute på flera månader och som idag fick inte endel besök förrän vid middagstid. Det ska inte vara så, det är inte rätt......

Av Ida Alfredsson - 16 februari 2010 19:59

....ja 2010 har väl inte startat helt underbart i familjen Richardsson/Alfredssons hem. Det har varit förkylning och feber, magsjukan, nya tänder, och räkningar utöver det vanliga! Men just som man ser en ljusning så ja...blir en ny familjemedlem sjuk.

Pär har åkt på någon slags magåkomma. Jag hade ju magsjukan för ca 2 veckor sedan...och nu har Pär något liknande. (kanske han ätit något olämpligt för det liknar inte riktig magsjuka)


Höjd punkten var då nu i fredags när syster och jag for till Ullared. INGET folk alls knappt. Bara att gå rakt in och kassörskorna satt på rad och väntade att folk skulle betala. Vi gick nog i affären i ca 4 timmar och tittade på allt. Ja inte bara tittade, mycket hamnade i kundvagnen också. (lite mer varor i vissa vagnar)

Ja detta var en lyckad och bra dag även för plånboken för åker man 1 gång om året får man shoppa loss ordentligt! Faktiskt så köptes inget onödigt!


Har även en "härlig" vecka framför mig verkligen.....jobbar 6 dagar av 7. Men imorgon när jag slutar jobbet ska svärmor hämta Nora på dagis och ha henne hela eftermiddagen...och slutligen bjuda oss på middag på kvällen. Sånt är man väldigt tacksam över.

Skönt att bara gå hem en onsdageftermiddag och slappa.


Nähä nu ska jag dra mig utåt köket...diskmaskinen plockar tydligen inte ur sig självt!!!

Av Ida Alfredsson - 7 februari 2010 20:46

Ja som jag tidigare skrivit har jag varit magsjuk. Men hur lång tid ska det ta att bli frisk. Blev sju på onsdag kvällen och det är först nu ikväll (söndag) jag känner mig som en människa igen.

Jag har varit seg och konstig, magen har fortfarande varit i obalans. Blir ansträngd för minsta lilla sak, imorgon ska jag jobba igen. Känns som en evighet sen sist. Jag har de senaste veckorna varit vård av barn 2 gånger och sen varit ledig och sist jag jobbade var det bara ett personalmöte.

Men men ska inte klaga, det är ju alltid skönt att vara hemma och mysa med dottern (om man är någolunda pigg).

Denna veckan blir jobb 2 dagar och 1 kväll, sen är det ÄNTLIGEN fredag då syster och jag drar till Ullared.

Ett helt år sedan jag var där sist. Men det som nog är bäst är att jag och syrran får en hel dag tillsammans utan barn och sambos. Det var nog ca 6 -7år sen sist tror jag. Gott!!


Av Ida Alfredsson - 5 februari 2010 19:25

Ja denna "underbara" sjukdom har hittat till vårt hem, jag har nog inte haft det på 6-7 år. Men i torsdagsmorgon kom den som ett oväntat brev på posten. Usch vad dålig jag varit i två dagar nu.

Det värsta är att Nora vill så gärna kramas och mysa...speciellt när hon känner att man försöker dra sig lite ifrån henne. Men än så länge är det bara jag som fått det.


Nu ska jag slumra till lite i soffan och hoppas det är bättre imorgon!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards